Forum SECPRAL

Discuţii => Alarme auto => Subiect creat de: lex luthor din Duminică, 9 Decembrie 2007, 10:37:31



Titlul: Intrebari sisteme auto
Scris de: lex luthor din Duminică, 9 Decembrie 2007, 10:37:31
Ca persoana care nu a instalat foarte multe sisteme auto as fi foarte interesat sa aud de la colegii mei mai experimentati cum monteaza sisteme la autovehiculele mai moderne la care - de exemplu - contactele (palpatorii) de pe usi nu mai sunt montate pe stalpul usii ci in incuietoarea usii sau la care nu exista sigurante pentru circuit de semnalizare sau lumini de pozitie.
Stiu ca la unele merge sa te legi pe lampa din interiorul habitaclului (desi acea lampa nu e conectata la toate masinile pe toate usile) rezolvand astfel o mare parte din problema dar ce te faci daca nu gasesti unde sa dai comanda de aprindere la semnalizari sau pozitii?


Titlul: Răspuns: Intrebari sisteme auto
Scris de: Mihai Ielcean din Luni, 10 Decembrie 2007, 11:58:58
In general se intervine in usa pe firele care duc direct la controllerul individual al usii. E bataie mare de cap dar alta solutie nu prea este.
Pentru comoditate se mai pune si pe becul de habitaclu, dar nu e cea mai "ortodoxa" solutie.
Asta cel putin din cate am auzit de la diversi instalatori.
Probabil unii va pot da detalii mai multe daca au instalat pe masini noi


Titlul: Răspuns: Intrebari sisteme auto
Scris de: lex luthor din Miercuri, 12 Decembrie 2007, 13:54:34
Multumesc domnului Ielcean pentru amabilitatea de a raspunde. Se pare ca secretele meseriei nu se dau asa usor in vileag, nu?...


Titlul: Răspuns: Intrebari sisteme auto
Scris de: wio din Marţi, 8 Ianuarie 2008, 17:14:26
Multumesc domnului Ielcean pentru amabilitatea de a raspunde. Se pare ca secretele meseriei nu se dau asa usor in vileag, nu?...

Mai intai trebuie sa ai ce sa ascunzi (secretele) :) Daca nu stiai inca - daca ceva nu functioneaza in masina este vina sistemului de alarma - nu conteaza ca e motorul, ambreiajul, lumina de la parasolar sau telefonul nevestei proprietarului. Revenind la lucruri mai serioase, nu ar fi rau ca noi, cei care muncim in domeniu, sa facem schimb de informatii mai ales ca onor producatorii de automobile par a face tot ce la sta in putinta sa complice cat mai mult sistemele electrice.
Referitor la intrebarea initiala raspunsul dl Ielcean este corect dar imi permit sa adaug cateva observatii personale:
- cea mai simpla metoda de a conecta sistemul la intrerupatoarele de la portiere este de la comanda plafonierei (daca este actionata de toate portierele - se verifica!) La modele auto mai noi - cu intarziere la comanda plafonierei - se folosesc modele mai noi de alarme (logic, nu? :D) adica sisteme care au optiunea de a astepta pana cand plafoniera se stinge (la unele sisteme acest parametru este chiar "botezat" in acest sens). Acest fapt s-ar putea insa sa duca la probleme cu rearmarea automata. Daca nu este posibil, se ia la desfacut fiecare portiera in parte si se fac conexiunile acolo unde semnalul electric este inca analogic, adicatele plus sau minus pur si simplu. Bineinteles ca va trece jumatate de zi pana vei face asta. Aaa! Foarte important. Nu uita sa montezi diode de separatie pe circuite pentru ca atunci cand onor clientul va deschide portiera sa nu se aprinda toate becurile din portiere si sa ramana fara acumulator si sa iti faca capul calendar ca ce shtift de alarma i-ai pus, ca prietenul lui are una mai buna si moca etc. etc. .... APROPO - PE CAND UN SUBIECT DE GENUL "NU MAI MONTATI ALARME PE CAPACE DE BERE!"
- cel mai bine ar fi sa conectezi firele pentru semnalizari pe firele de comanda de la maneta de semnalizare - pentru autovehicule mai vechi sau mai ieftine sau simpliste e mai usor,totul e cat de accesibil e locul - avantajul e ca "efortul" e preluat de releul de semnalizare al autovehiculului. Din pacate, la minunatiile de autovehicule mai noi gen VW, Citroen, Peugeot si multe altele, de ani buni incoace acele semnale sunt tot digitale asa ca cel mai bine te conectezi la firele de comada pentru becurile din spate. In general acele fire se gasesc sub protectiile de la pragul portierei soferului si culorile corecte le vei determina prin masuratori pe cuplele de la blocurile de lumini (zise si triple) din spate - atentie la desfacut ca sunt fragile. Din pacate si aici poti avea surprize de genul: nu se respecta culorile de fire din fata pana in spate, firele pentru stanga sunt separte de cele pt.  dreapta sau si mai tare - toate becurile sunt pe circuite separate (ex: la BMW) deci vei folosi o caruta de diode de putere.
ORICUM, MAI INTAI MASORI SI VERIFICI CALM SI ATENT, dupa aceea faci conexiunile. Cu cat autovehiculul e mai nou si mai "destept" cu atat exista riscul de a provoca o problema serioasa in sistem este mai mare.
BAFTA!


Titlul: Răspuns: Intrebari sisteme auto
Scris de: lex luthor din Joi, 10 Ianuarie 2008, 17:56:08
Multumesc Wio pentru info! Chestiile astea le cam stiam si eu dar modul in care le-ai spus e demn de un premiu. Tare kestia cu capacele de bere... E adevarat - sunt destule persoane care instaleaza "pe capace de bere" dar cum crezi ca ar putea cineva sa le interzica sa faca asta??? Eu unul nu inteleg cum pot sa lucreze atat de mult pentru atat de putini bani! Ca sa nu mai vorbim de riscul pe care il mentionai si tu de a praji instalatia electrica a masinii... S-a intors lumea cu fundu` in sus...
Uite, de exemplu, am montat pe un citroen c4 o alarma de 2 lei cumparata din metro (cred) - optiunea proprietarului. Toate bune si frumoase pana a trebuit sa leg semnalizarile ??? Am incercat toate variantele - singura viabila fiind legarea fiecarei lampi in parte cu cablu separat !!!! Intre timp nici nu incepuse sa bata vantul si nu mai vorbesc ca se innorase rau de tot iar stropii de ploaie udau cu blandete sculele insirate in jurul masinii... A fost o experienta memorabila... Cred ca o sa o repet! (NOT)


Titlul: Răspuns: Intrebari sisteme auto
Scris de: wio din Vineri, 11 Ianuarie 2008, 15:48:19
Bine ai venit in randul instalatorilor romani. Asa e la noi, patronul te pune la treaba non stop pe aceleasi capace de bere iar onor clientul ar vrea sa-i pui alarma pe 2 lei, din aia vechi. Referitor la alarmele din M. sau alte supermarket-uri nu stii poanta cea mai tare - "cum, nu e cu montajul inclus???!!!" - replica unui "mare" client care vrea de 100 de lei sa cumpere alarma, inchidere si sa le si montezi - in 20 de minute daca se poate. Si aici ar fi loc de discutat - se face mare tam-tam cu legislatia si cu diverse norme dar alarmele se vand pe raftul de langa farfurii si hartie igienica. In alte tari instalatorii de sisteme de securitate (ca sa generalizam un pic) au statutul lor bine definit si venituri decente, comparabile cu cele din domeniul serviciilor - da o cauta de job-uri in domeniu in SUA sau Canada de pe un site de specialitate si minuneaza-te.
Poate ca e timpul ca noi, cei care stau in ger si arsita si care ajungem sa cunoaste mii de locuinte si circuite electrice fara ca efortul nostru sa fie recunoscut, sa facem ceva ca sa castigam respectul si banii pe care ii meritam. Eu unul m-am saturat sa fiu "baiatu' de la alarme", deja se fac 11 ani de cand muncesc in domeniu si sunt satul de poante de prost gust, vorbele fara acoperire si de loviturile sub centura aplicate chiar de cei care sunt colegi cu noi, ca asa se face treba la romani.
Sa auzim de bine si un nou an mai linistit si cat mai banos tuturor!/b]
PS De C4 nu stiu mai nimic, dar nu ma mira. Nu stiu cine i-a invatat pe frantuji sa faca masini, dar e sigur ca nu le avea de loc. ;D


Titlul: Răspuns: Intrebari sisteme auto
Scris de: totalsistem din Joi, 29 Septembrie 2011, 05:12:59
Acum sunt niste alarme cu comunicare CAN care teoretic se monteaza foarte usor dar asta numai in baza unor fise tehnice de la furnizor

masinile mai noi nu trebuie sa ne sperie decat daca montam alarme ocazional

sunt niste module tot cu comunicare CAN care se conecteaza pe firele de comunicatie intre calculatoarele masinii (care de ex la mercedes sunt torsadate) si au iesiri pt tot ce avem nevoie de a conecta o alarma analogica

daca este cineva care are nevoie de ajutor la montarea unei alarme la un model de masina anume cred ca pot sa-i dau niste sfaturi

in primii 2-3 ani de montat alarme auto faceam niste fise tehnice cu fiecare masina in parte si notam cum sunt comenzile la inchidere, unde se gasesc semnalizarile, culori la fire, acces cablu catre motor samd.
mai tarziu cand montam 3 alarme pe zi s-a dus dracu toata organizarea
dupa 8 ani pacalesc clientii ca se cunosc care sunt firele de unde sunt daca te uiti atent la ele (de ex la marcile de masini nemtesti semnalizarile sunt pe fire de culoare negru/alb, negru/verde)

bafta la montaje ( in curte sau in spatele blocului ) cand vine noaptea sau ploaia

si referitor la preturi :

-cu cat clentu are masina mai scumpa cu atat e mai destept, el nu are nevoie de alarma ca are asigurare, dar o monteaza asa sa fie si daca tot o monteaza ca sa fie, clar investitia trebuie sa fie minima (ca doar a cheltuit banii pe masina) , iar cand vine vorba desppre ce stie sa faca alarma cred ca ar vrea sa-i faca masina cum facea in reclama de la C4

-daca prinzi o flota de masini de la un dealer acesta vrea cu 60 de ron/manopera sa-i montezi alarma, carkit cu bluetoth, si evetual un  cd pt ca el, marele dealer nu iti trimite o masina, trimite 400 pe luna, de parca nu ai lucra la fiecare in parte
la echipamente nu mai castigi nimic ca le cumpara direct de la importator si sa nu uitam de factura, de garantii, de pretentii, de faptul ca mai trebuie si fire banda izoliera,papuci, etc.


Titlul: Răspuns: Intrebari sisteme auto
Scris de: viviserifu din Joi, 2 Ianuarie 2014, 19:24:42
Te rog da-mi si mie cateva informatii. Am un Vito din 2007 si am cumparat o alarma cu pager de la Secpral.un CL 7000 parca.
nu am reusit sa o leg .Unde gasesc modul cu comunicare can si unde se monteaza mai exact acest modul.Multumesc anticipat