Forum SECPRAL

Discuţii => Antiefracţie => Subiect creat de: pyt-calin din Duminică, 5 Octombrie 2008, 12:24:59



Titlul: BATERIE TROUBLE
Scris de: pyt-calin din Duminică, 5 Octombrie 2008, 12:24:59
BUNA. AM O PROBLEMA CU UN PC 4020 , TRIMITE MESAJE DE GENUL BATERIE TROUBLE SI RESTAURARE BATERIE  CATRE DISPECERAT SI LE AM SI IN BUFFER CENTRLEI . PROBLEMA ESTE CA TENSIUNEA BATERIEI ESTE 12,5 V SI TENSIUNEA DE INCARCARE ESTE 13,7 V. NU I-MI DAU SEAMA DE CE TRASMITE ACESTE MESAJE.
   VA MULTUMESC.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: Mihai Ielcean din Duminică, 5 Octombrie 2008, 14:12:56
Ati incercat sa schimbati bateria?
Centrala decupleaza bateria pentru scurt timp si verifica in cat cade tensiune de pe baterie avand consumul centralei si echipamentelor conectate la ea.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: lex luthor din Luni, 6 Octombrie 2008, 01:46:38
Daca ai tensiunea pe baterie 12,5 V imediat dupa ce ai deconectat-o de la centrala atunci sigur e bateria uzata (bineanteles, sa fii sigur ca centrala furnizeaza curent si tensiune de incarcare la parametrii optimi). Inlocuieste bateria.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: pyt-calin din Luni, 6 Octombrie 2008, 19:45:49
Am schimbat bateria si tot afiseaza defectul.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: michaisoft din Marţi, 7 Octombrie 2008, 00:21:09
   Incercati un Reset al centralei (nu al programarii, ci in System Master Options->Reset), sau mai simplu opriti centrala complet, apoi realimentati (cold boot). Cuplati bateria apoi AC. Incercati totusi cu mai multi acumulatori...Daca defectiunea persista e problema de centrala.
  Inca o intrebare: Daca o lasati doar pe acumulator cum se comporta? Masurati un consum si tensiunea la bornele acumulatorului, macar un minut fara AC.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: claudiu_maxim din Marţi, 7 Octombrie 2008, 00:57:13
Mai degraba as crede ca problema este tot acumulatorii.
Mai exact recomand sa inlocuiesti si acumulatorul din sirena exterioara, deoarece este alimentata tot din sursa centralei  care face testul bateriei in felul urmator: la fiecare 4 minute furnizeaza la iesirile +Aux, +Bell si Red pt magistrala in loc de 13,8Vcc doar 10,5Vcc pentru o perioada de 10 secunde si in acest timp masoara tensiunea la borne daca tensiunea se mentine cel putin la 12,5Vcc(fiind compensat din acumulator) in aceasta perioada, testul este trecut bateria este OK. Asta deoarece in decursul fiecarei perioade de cate 10 secunde la interval de 4 minute, forteaza in acest fel toti consumatorii (detectori,tastaturi,centrala ,module etc.)sa absoarba curent din baterie si deci daca face fata la acest consum pt 10 secunde fara sa scada tensiunea sub 12,5V este relativ ok.
In schimb daca bateria este intrerupta sau are un element defect intern, tensiunea la borne nu poate fi mentinuta la minim 12,5V si va afisa DEFECT BATERIE.
Observatie: tensiunea de 10,5Vcc este folosita pentru a alimenta in continuare sistemul si pe perioada testelor de baterie in cazul in care aceasta chiar este defecta pentru a evita ca sistemul sa cada complet. La tensiunea de 10,5Vcc centrala detectorii si toate modulele inca lucreaza OK in parametrii optimi.
In anumite situatii sistemul chiar si cu un acumulator nou poate afisa defect de baterie daca acesta din urma nu este formatat inca( nu s-a incarcat inca la capacitate-pot fi necesare chiar 2 zile daca consumul pe sistem este mare la limita)


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: claudiu_maxim din Marţi, 7 Octombrie 2008, 01:08:38
Inca ceva: daca bateria este ok, imediat dupa ce a fost scoasa de pe sistem daca o masori ar trebui sa aiba tot 13,8 Vcc si daca nu conectezi vreun consumator la bornele ei, tensiunea se va mentine la aceasta tensiune sau foarte aproape de ea cateva ore cel putin. Va scadea spre 12,5 Vcc dupa o zi poate chiar doua si nu va scadea sub aceasta valoare decat daca bateria este defecta. Deci faptul ca ai deconectat bateria de pe sistem si ai masurat ca avea 12,5 Vcc imediat, inseamna ca este defecta. Bineinteles cu conditia sa fi fost incarcata in prealabil minim 48 ore daca este noua.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: michaisoft din Marţi, 7 Octombrie 2008, 08:32:30
La 12,5V batz, centrala, si nici o centrala nu va raporta Baterie descarcata. Evident daca masuratorile au fost facute cum trebuie. La suprasarcina, adica la consum excesiv al unui echipament (cum ar fi sirena alimentata din AUX si nu din iesirea BAT), centrala blocheaza iesirea AUX, BAT si de f. multe ori si COMBUS, revenirea facandu-se prin decuplarea consumatorilor de pe aceste iesiri (este vorba de siguranta electronica ce intra in functie). Cel mai probabil sa fie problema de acumulator, dar daca se fac testele cum trebuie, cu masuratori in sarcina si nu prin masurarea acumulatorului dupa ce e decuplat, respectiv oprirea si repornirea centralei poate fi problema de centrala. Eu am patit cu un 585 care raporta problema acumulator, dar care functiona absolut normal (il incarca/ramanea pe acumulator fara probleme) iar cu un 1565 pur si simplu nu incarca acumulatorul desi ii furniza tensiunea de incarcare (in gol).
Sub 10,8V din cate stiu eu un DSC decupleaza, adica pur si simplu isi da stop, 1. pentru protejarea acumulatorului, care descarcat sub aceasta valoare nu prea mai e in parametri, 2. toate referintele de tensiune (zona inchisa/deschisa o iau razna).
Asteptam cu interes rezolvarea problemei.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: claudiu_maxim din Marţi, 7 Octombrie 2008, 09:26:54
La 12,5V batz, centrala, si nici o centrala nu va raporta Baterie descarcata. Evident daca masuratorile au fost facute cum trebuie. La suprasarcina, adica la consum excesiv al unui echipament (cum ar fi sirena alimentata din AUX si nu din iesirea BAT), centrala blocheaza iesirea AUX, BAT si de f. multe ori si COMBUS, revenirea facandu-se prin decuplarea consumatorilor de pe aceste iesiri (este vorba de siguranta electronica ce intra in functie). Cel mai probabil sa fie problema de acumulator, dar daca se fac testele cum trebuie, cu masuratori in sarcina si nu prin masurarea acumulatorului dupa ce e decuplat, respectiv oprirea si repornirea centralei poate fi problema de centrala. Eu am patit cu un 585 care raporta problema acumulator, dar care functiona absolut normal (il incarca/ramanea pe acumulator fara probleme) iar cu un 1565 pur si simplu nu incarca acumulatorul desi ii furniza tensiunea de incarcare (in gol).
Sub 10,8V din cate stiu eu un DSC decupleaza, adica pur si simplu isi da stop, 1. pentru protejarea acumulatorului, care descarcat sub aceasta valoare nu prea mai e in parametri, 2. toate referintele de tensiune (zona inchisa/deschisa o iau razna).
Asteptam cu interes rezolvarea problemei.

Da ai dreptate pragul de tensiune de care vorbeam eu este 10,8V cum spui tu nu 10,5V cum am scris eu in virtutea inertiei. Mea Culpa.
As face cateva precizari. Daca masori tensiunea bateriei dupa ce o deconectezi de pe sistem, de fapt ii masori tensiunea in gol. Deci nu ar trebui sa scada sub 12,5 V decat daca este defecta sau foarte veche/slaba.
pyt-calin a masurat tensiunea pe baterie dupa ce a deconectat-o de pe sistem deci sistemul nu are cum sa dea defect cand bateria este pe masa. Iar daca il conecteaza pe sistem, tensiunea va fi mai mica de 12,5 in timp ce toti consumatorii de pe sistem (se cunosc) vor absorbi curent din baterie, asta se va intampla in acea perioada de 10 secunde cand se face testul de baterie.
Daca tensiunea despre care vorbeam mai sus de 10,8 este minimum necesar pt toate echipamentele pt a se mentine in functionare, cu mentiunea ca asta se intampla DOAR pe perioada testului adica in cele 10 secunde. Daca este permanent 10,8 atunci inseamna ca sursa sistemului este defecta dar chiar si atunci sistemul functioneaza inca daca a fost pornit inainte ca tensiunea sa scada la 10,8 si va afisa defect baterie.
Intradevar daca sursa scoate doar 10,8 V sistemul nu porneste.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: michaisoft din Marţi, 7 Octombrie 2008, 16:52:47
Citez din textul meu "Cel mai probabil sa fie problema de acumulator, dar daca se fac testele cum trebuie, cu masuratori in sarcina si nu prin masurarea acumulatorului dupa ce e decuplat..."deci nu "pe masa"....In timpul testului..ala de 10 secunde repetat tot la 4 minute, centrala nu limiteaza nicidecum consumatorii la 10,8V. Tensiunea scade dupa o curba logaritmica.
Un acumulator care imediat scos de pe centrala si da 12,5V in gol poate sa tina si 30 minute un sistem (depinde de consumatori), dar nu va cauza neaparat mesaje de genul "baterie descarcata". Punct.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: claudiu_maxim din Marţi, 7 Octombrie 2008, 23:16:34
Totusi daca vrei sa te convingi de ce spuneam eu, pentru ca eu imi sustin in continuare punctul de vedere, iti sugerez sa faci urmatorul test:
    La un sistem in stare de functionare deci care este OK, te rog sa-i deconectezi efectiv bateria si sa lasi voltmetrul pe +AUX fata de GND facand abstractie de faptul ca sistemul iti va afisa defect de baterie la primul test(dupa max. 4 minute) si te rog sa-mi spui si mie ce masori acolo la fiecare 4 minute pentru cate 10 secunde respectiv daca in momentul acela sistemul respectiv modulele,tastaturile si detectorii sunt "morti".
Putem vb despre acest subiect in continuare abia dupa ce faci testul si imi raspunzi la intrebarile de mai sus.
Astept un raspuns din partea ta. O zi buna.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: michaisoft din Marţi, 7 Octombrie 2008, 23:59:45
Eu nu inteleg de ce te-ai suparat. Mesajul meu a fost acela ca in general asta e un defect de acumulator, dar poate fi si centrala de vina. Nu dai nici o sansa unui circuit/componenta din sursa centralei sa fi crapat?
Omul a schimbat acumulatorul...evident putea pune unul nou si mai prost. Sunt multe solutii de a testa un acumulator...dar daca omul nu mai vrea sa vorbeasca cu noi...Poate a rezolvat problema.....
In legatura cu tensiunea aia de 10,8V si teste, hai sa fim f. clari: Una e ca centrala sa fie alimentata din AC respectiv circuitele se bucura non stop de 12V si alta e sa stea pe acumulator si sa atinga pragul de 10,8V.
Eu vorbesc de circuitele centralei nu de consumatori (PIR-uri, tastatura,etc). Cand centrala e fara AC si atinge pragul acesta, se va opri; nu cand isi face testul, dand pe AUX tensiune mai mica de 12V astfel incat acumulatorul sa-si intre in drepturi, adica tot consumul se va duce pe el.
De aceea centrala asigura minumul necesar pt consumatorii din AUX. Cu bateria pusa si evident in stare buna, nu prea e sesizat testul pe AUX (preia acumulatorul). Nu e nevoie sa se astepte 4 minute, existand posibilitatea fortarii testului prin optiunile de master code (*6  ... SystemTest).
Imi pare rau daca te-am suparat, insa aceste discutii sunt constructive (parerea mea)..si la urma urmei suntem de aceeasi parte a baricadei. Cu stima.


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: Mihai Ielcean din Miercuri, 8 Octombrie 2008, 00:14:17
Si pana la urma ? Bateria sau centrala?  ;)
10.5 sau 10.8 - nu prea e stabilita concret tensiunea respectiva si depinde de variatia componentelor datorita tolerantei componentelor din comanda LM317, care este data de un controller dedicat DSC.
Ideea e oricum clara, centrala furnizeaza sub 11V si lasa restul consumatorilor pe baterie pentru a vedea daca scade sub un prag probabil pana in 12V (12 virgula ceva). Daca scade sub acel prag genereaza trouble. Deoarece nu verifica nimic mai mult nu da diferentiat baterie descarcata sau lipsa baterie. Logica e simpla, valorile nu e cazul sa le stabilim exact deoarece variaza de la centrala la alta.
Bafta ....


Titlul: Răspuns: BATERIE TROUBLE
Scris de: pyt-calin din Duminică, 12 Octombrie 2008, 11:42:17
Va multumesc pentru sugesti ,I-mi pare rau ca ny vam raspuns pIna acum , dar am fost plecat in delegatie si nu am putut intra pe forum. Problema sa rezolvat. Era bateria defecta. Dupa ce am schimbato tot a raportat defectul deaorece nu era incarcata pina la capacitate . Acuma sa linistit , i-mi cer  scuze din nou ca nu am intra pe forum sa va spun rezultatul. SCUZEEE.